Audyt UX: oceniamy serwis internetowyDla firm 

Audyt UX: oceniamy serwis internetowy

Serwisów internetowych jest bez liku, ale nie wszystkie odpowiadają oczekiwaniom i przyzwyczajeniom użytkowników. Zlecając audyt UX można to sprawdzić i ewentualnie dokonać zmian w serwisie.

W jakich obszarach można wykonać audyt?

Audyt UX może obejmować kilka obszarów, między innymi może on dotyczyć struktury strony głównej strony. Audyt UX dokonany przez specjalistów z agencja UX pozwala wykryć zarówno drobne, kosmetyczne błędy na stronie lub w aplikacji, które nie utrudniają korzystania z nich, jak również bardzo poważne błędy, za sprawą których strona jest niemal całkowicie bezużyteczna. Agencja UX, która wykonuje badania UX zawsze po zakończeniu audytu przygotowuje dokument zawierający listę błędów, które należy wyeliminować, aby wzrosła satysfakcja użytkowników strony. Wprowadzając zmiany, które sugeruje wykonująca badania UX agencja liczba użytkowników strony powinna ulec znacznemu zwiększeniu.

Stosowane metody badawcze

User experience to dyscyplina, która pojawiła się pod koniec lat 70. User experience spopularyzował Don Norman – specjalista psychologii poznawczej i profesor nauk komputerowych. Prawdziwy rozwój user experience nastąpił w roku 2000. Badania UX przeprowadzane są z wykorzystaniem różnych metod. Wyjątkowo często wykorzystywana jest heurystyka Nielsena, na którą składa się 10 zasad, które powinny być przestrzegane przy projektowaniu strony www. Kolejną metodą wybieraną przez agencja UX jest lista kontrolna. Osoby zainteresowane tematem UX zapraszamy do lektury naszego wcześniejszego artykułu.

Polecane wpisy