Audyt UX- co to jest?
Liczba stron internetowych jest obecnie olbrzymia. Jedne z nich są bardzo cenione przez użytkowników, inne wręcz przeciwnie. Stan danej strony internetowej można sprawdzić decydując się na wykonanie audyt UX.
Czym jest to badanie?
Audyt UX to inaczej audyt użyteczności. Jest to badanie, które umożliwia wykrycie ewentualnych błędów, które znajdują się na danej stroni internetowej czy w aplikacji. Audyt UX mogą zlecić wszyscy właściciele stron internetowych, którzy chcą, aby osoby, które ją odwiedzają nie miały najmniejszych problemów z korzystaniem z niej. Badanie użyteczności pod tym samym kątem może zostać przeprowadzone w stosunku do aplikacji. Audyt użyteczności UX bardzo często zlecają właściciele sklepów internetowych; nie jest to jednak usługa skierowana wyłącznie do nich.
Korzyści z badania
Audyt użyteczności dokonywany jest przez niezależnych ekspertów, dokonana przez nich ocena jest więc obiektywna. Wykrycie nieprawidłowości na stronie czy w aplikacji (na przykład język i przekaz są niedostosowane do oczekiwań użytkowników strony) pozwoli je szybko usunąć. Dzięki temu strona bądź aplikacja staną się bardziej atrakcyjne dla odbiorców. Wykonanie audytu użyteczności warto zlecić między innymi wtedy, gdy właściciel strony zdecyduje się na jej przebudowanie. Elementem niezwykle ważnym w przypadku audytu UX jest dokument, w którym punkt po punkcie wymienione są wszystkie błędy strony lub aplikacji. Wskazuje on również, co należy w działaniu strony poprawić w pierwszej kolejności.